בלוג

הרצאות לחברות הייטק

הרצאות לחברות הייטק

מה מייחד הרצאות לחברות הייטק לעומת ארגונים מסורתיים יותר?

1. קהל מצומצם וסופר איכותי
2. פתיחות גדולה (וגם דרישה) לתכנים בנושא יצירתיות, חדשנות, הגשמה עצמית ואיזון בית – עבודה
3. חלק גדול מההרצאות מועבר באנגלית (עוד על: הרצאות באנגלית) / בזום בגלל קהל בינלאומי (כלומר, רב העובדים הם ישראלים שסובלים הרצאה באנגלית בגלל שני הודים, שני רוסים ובריטית אחת…)
4. צורך בדוגמאות רלוונטיות/ ספציפיות ופחות גנריות בהרצאות
5. כיבוד מעולה! (עד שנת 2023 לפחות…)
 

אהלן, אני אודליה יקיר, מרצה בארגונים כבר למעלה מעשור בנושאים שונים שקשורים בתקשורת בינאישית, עמידה מול קהל, סטוריטלינג, יצירתיות והגשמה עצמית. כשאני מגיעה להרצות בחברות הייטק, אני מתאימה את קטעי הוידאו, הדוגמאות והדילמות שלי לקהל מתוחכם, שהרבה פעמים כבר שמע הכל. לכן, למשל, בהרצאה שלי על הומור כתקשורת מקרבת, אשלב ציטוטים וקטעי וידאו של דמויות כמו טים קוק, סטיב ג'ובס, ג'ף בזוס ואיילון מאסק, במיוחד כמדובר בהרצאה לקהל בינלאומי. אני מחפשת בנרות, אגב, דוגמאות של מייסדות ומנכ"ליות שהשתמשו בהומור, ואני לגמרי על זה, אבל לצערי זה יותר מאתגר. ואחת המשימות שלקחתי על עצמי היא לעודד נשים בכירות בהייטק וגם במגזר הציבורי להשתמש יותר בהומור בנאומים וככלי ניהולי.

בנוסף, כאשר מדובר על הרצאות לחברות הייטק אני מקפידה לגעת בהבדלים בהתייחסות להומור בתרבויות שונות, ככה שהפרזנטציות יתאימו לקהל היעד (לא בכל מדינה מעריכים שקפים עם הומור או צחוק בזמן בזמן פגישת עבודה…). אחד היתרונות הבולטים שיש בעולם ההייטק, היא הניידות הרבה בין תפקידים והרצון לאפשר לעובד להתפתח ולהרגיש מוגשם. המימוש העצמי של העובד לא מרגיש כאיום על הישארותו בארגון ולכן ההרצאה השלישית שלי להייטק – "המתנה שבארגון", הפכה בשנים האחרונות לפופולארית בעיקר בקרב חברות הייטק.

אז מה אני יכולה להציע לכם?

1. הומור – הרבה מעבר לצחוק
הרצאה קלילה, מעשירה, ישומית ומעוררת השראה על הכח של ההומור כערוץ תקשורת בינאישית יעיל במיוחד. ההרצאה מלווה בדוגמאות רלוונטיות מתוך סביבת העבודה, עולם המכירות וחווית שירות לקוח, כמו גם ניהול משא ומתן וניהול צוות עובדים. במקביל, יש גם דוגמאות מחיי המשפחה, הזוגיות והפנאי. המטרה של ההרצאה מעבר לצחוק ופאן (ויש הרבה), היא לתת לקהל הצצה לכלי יקר ערך לשיפור איכות החיים.

2. הצחקת כבשת
שעה שמתמקצעת בנושא של שילוב הומור בפרזנטציות וככלי הדרכה. מיועד לאנשי מכירות, מנהלים בכירים, צוותי הדרכה. כהרצאה או כסדנה. דרך ניתוח דוגמאות וציטוטים מתוך נאומים וראיונות טלוויזיה של מנהיגי העולם הפוליטי והכלכלי, הקהל לא רק צוחק, אלא מבין איך לשלב הומור בצורה עצמאית בנאום מעלית, הצגה עצמית או כל פרזנטציה מכירתית. ההרצאה/ סדנה כוללת נוסחאות לכתיבת והגשת בדיחות, הומור עצמי, שימוש באנלוגיות, שילוב הומור בשקפים ועוד. מה שנכון להרצאות הנצפות בטד, נכון גם בהרצאות לחברות הייטק. ובקיצור, איך צחוק הופך כל סיפור למעניין. סטוריטלינג מישהו?

3. המתנה שבארגון
הרצאת מוטיבציה חווייתית ומפילת אסימונים בהשתתפות אקטיבית של הקהל. ההרצאה מעודדת את המשתתפים להסתכל על הארגון כמתנה, או לכל הפחות, כמקום שמפתח את המתנה איתה נולדנו ובאנו לתת לעולם. מתוך הבנה שכל אדם נולד עם מתנה, ערך יחודי משלו, אוסף של חוזקות שמדויק רק לו, נוצרה ההרצאה. במהלך שעה, הקהל מקבל כלים והשראה, דרך סיפור אישי שעובר גם לכללי, איך כל מקום עבודה מצד אחד משתמש כבר בחוזקות קיימות שלנו ומצד שני, מכריח אותנו לפתח חוזקות אחרות שלנו. לצורך העניין, תפקיד של איש מכירות. יש אנשי מכירות שהם וורבלים ואנרגטיים בצורה מולדת, מה שחיוני לתפקיד, וחלשים בעבודת צוות. כשהם יצטרפו לצוות, הם ילמדו לעבוד בשיתוף פעולה, מה שעד אז היה עקב אכילס שלהם. אנחנו עדים היום ליותר ויותר חברות הייטק שמאפשרות לעובדים לפתח תחביבים/ עיסוקים נוספים בשעות העבודה וגם מחוצה לה, חברות כמו איביי מחזיקות אולפן לנגנים, חברות אחרות מחזיקות קבוצות ריצה/ כדורגל וכיוצא בזה. ההבנה היא שעובד שמביא לידי ביטוי כמה שיותר חוזקות שמרכיבות את המתנה שבו, כתחביב או כמקצוע, הוא עובד מאושר, ממומש ולכן יעיל ונאמן. ההרצאה מפרטת את מרכיביה השונים של המתנה ואיך ניתן לממש אותה בכל שלב בחיים, בעבודה, כתחביב, התנדבות או עסק נוסף. החידוש שלה הוא בהסתכלות שלה על מקום העבודה לא רק כסמל סטטוס/ תנאים נוחים ומנפקים, אלא הארגון הוא חלק בלתי נפרד מההתפתחות האישית שלי, מהאבולוציה של המתנה איתה נולדתי ושום תחנה בדרך לא הייתה סתם, לפחות לא לפי הנאום האגדי של סטיב ג'ובס.

אז איזו הרצאה הכי מדברת אליכם?

רוצים להזמין את שלושתן? מצוין! ( גם רק אחת זה לגמרי בסדר-😊)

לפרטים נוספים על ההרצאות שלי לחברות ההייטק: טופס יצירת קשר.

שתף המאמר:

אשמח לקבל פרטים על ההרצאה

איך אוכל לעזור?
דילוג לתוכן