הומור אפקטיבי בשירות לקוחות בארבעה מעגלים שונים:
יש משפט שאני מאוד אוהבת – "הלקוח לא תמיד צודק אבל הלקוח הוא תמיד לקוח". לשרת אנשים זה לא עניין קל, בטח בישראל כשיש חוסר אמון מובנה בין הלקוח לנותן השירות ואנחנו נדרשים עכשיו לתקן את העניין. הומור בונה אמון ומפחית כעסים. הומור יכול לעזור לנו לתת ללקוח מתוסכל חוויה מתקנת ובכך, למרות שהתחלנו ברגל שמאל, להפוך אותו לשגריר שלנו. בהרצאות שלי אני תמיד ממליצה לשאול את הלקוח/ה "איך אני יכול לשמח אותך?" במקום "לעזור לך". חברות רבות במשק איתן עבדתי כבר אימצו את השאלה הזו מתוך הבנה וניסיון שהיא מרככת ומרגיעה את הלקוחות בזמן קצר (בתנאי שאנחנו אכן משמחים אותם בסוף).
בהרצאות שלי אני מדגימה בדרכים שונות כיצד הומור עוזר לנו ביצירת קשר ראשוני עם לקוח, נתינת חוויה טובה בפעם הראשונה ושימור לקוח לאורך זמן. דרך דוגמאות משעשעות אני ממחישה כיצד ניתן לחפות על שירות פחות מוצלח של קולגה, לרכך לקוח שממתין זמן רב, שמתעקש לשוחח על מנהל ועוד. אבל, אני תמיד מדגישה שכדי לתת שירות מוצלח באמצעות הומור צריך לזכור שהכעס של הלקוח הוא לא בהכרח אישי כלפיי, גם אם אישי כלפי המקום בו אני עובדת. ההבנה הזו מאפשרת לי לא להיפגע/ להיעלב/ להילחץ/ לכעוס או לבקר אותו אלא לתת לו חוויה חיובית. ובסופו של דבר, הומור קשור בצורה ישירה לשמחה ולאופטימיות ואם אני כנותנת שירות שומרת על אווירה טובה ולי כייף בעבודה, אז מן הסתם, גם ללקוחות יהיה.
אתם בטח תוהים מהיכן כל הניסיון הזה? אז הכותבת (שזו אני…), נתנה שירות כדיילת אוויר באל על, בשלל מסעדות בתל אביב (הייתי כל כך טובה שחשבתי שאעשה את זה לנצח…), כאשת מכירות ושירות במועדון פרמיום של רשת הולמס פלייס ועוד. מרצה בחברות ובארגונים על הומור בניהול, סביבת העבודה, מכירות ושירות לקוחות מזה כעשור.