אז מה זה בעצם אושר ארגוני? לא מדובר במושג ניו אייג'י אמורפי, אלא תתפלאו, בתורה שלמה וסדורה, שדוגלת בגישה שעובד מאושר הוא עובד מצוין.
ומה הופך לעובד מאושר? אם עד לאחרונה חשבנו שעובד/ת מאושרים רק בגלל תנאים חיצוניים כמו שכר, בונוסים וימי כייף, המציאות מגלה שבעידן החדש רק זה – זה לא מספיק כדי להחזיק אותם בפנים. מה שהתחיל במדינות כמו שבדיה ודנמרק (בקיצור, כאלה שאין להן צרות), התחיל לחלחל גם אצלנו לפני שנים מועטות וצובר תאוצה.
טוב, אם תשאלו חלק מהעובדים הם יגידו לכם שהתשובה היא לא להגיע לעבודה. אבל אם נתייחס רגע ברצינות, כמה פרמטרים חשובים:
טוב, זה די ברור. הרי ידוע שהמשאב האנושי הוא זה שאחראי ברובו על הצלחת החברה, הן על העשייה שלה, המיתוג שלה כלפי חוץ, גיוס עובדים חדשים ועוד. עובדים מאושרים הם יצירתיים יותר, גמישים מחשבתית, פרודוקטיביים, מחויבים ולרב גם בריאים ומשתדלים לא להחמיץ הגעה לעבודה.
לפני שנדבר על הקשר שלו לאושר ארגוני, בואו נדבר רגע על היתרונות של הומור בחיים בכלל (כי העבודה היא חיינו-😊).
הכי חשוב לזכור – אושר ארגוני קשור לחוויה הרגשית של העובדים ולכן אין צורך ולא ממש ניתן לקנות אותו בכסף. כדאי ורצוי להשקיע בעיקר מחשבה באיך עושים את זה נכון והיתרון לכם כארגון, שזה מתברר כהרבה יותר יעיל וזול מימי כסף או הופעות של סלבס.